Köszöntelek a GörbeTükör oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GörbeTükör vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Köszöntelek a GörbeTükör oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GörbeTükör vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Köszöntelek a GörbeTükör oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GörbeTükör vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Köszöntelek a GörbeTükör oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GörbeTükör vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A tavasz beköszöntével beindult a gyakorlás. Minden katona ideje edzéssel, és gyakorlással telt el. Április 25.-én felpakolták a csapatokat
és a felszerelést Brixham-kikötőnél. Két nap rakodás után végre elindultak. A főpróbát végző amerikai hajóhad véletlenül egy 9 torpedónaszádból álló német hajórajra bukkant. A németek megragadták a lehetőséget, torpedókat vetettek be, majd a sötétség leple alatt elmenekültek. Körülbelül 700 ember vesztette életét. Az emberveszteség, és a két hajó elvesztése mellett a legnagyobb gond az volt, hogy néhány tisztnél létfontosságú papírok voltak, amelyek meghatározták a partraszállás helyét. Napkelte után addig kutattak míg ezeket a holttesteket meg nem találták. Szerencsére sikerült megtalálni az összes hadműveleti tervet.Közbe szólt az időjárás is. 30 éve nem volt akkora vihar a környéken, mint ezekben a napokban, és semmi jel nem mutatott arra, hogy abba fog maradni.Ha az invázió június 5.-én megkezdődik, akkor a parancsot már június 4.-én ki kell adni. A tengerészek pontossan tudták, hogy a hajóraj szétszóródik, és utána 3000 hajónak kell egy helyre gyülekeznie a Csatorna közepén.
Sokan már a partraszálló egységükkel már vizen voltak, és ezek nem tudtak volna kiállni egy vihart. Június 4.-én 16 órakor összült a vezérkar. A hírek nem voltak biztatóak: alacsony felhőzet, a magasban erős szél, a tengeren hatalmas hullámok. A meteorológusok szerint lehetelenné válik a légi támogatás, a tengeri ágyúzás. Bertram Ramsay admirális és Montgomery tábornok úgy gondolta, hogy menjenek, Arthur Tedder a légierő főparancsnoka nem értett vele egyet. Eisenhower döntött: a támadást el kell halasztani, de maradjanak készültségben. Másnap a helyzet semmit nem javult. Eisenhower mindent mérlegelve kitűzte a D-nap idejét: június 6.-ra, de adott még egy kis esélyt magának. A parancsnokokkal és meteorológusokkal a kora hajnali órákban mégegyszer egyeztet. 3 óra 30-kor hurrikánszerű szél volt. A meteorológusok másnapra viszonylag jó időt jósoltak, és feltételezték, hogy 36 órán keresztül olyan is marad. Eisenhower döntött: menjünk.
Copyright 2010 ©Affection Project....GörbeTükör
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó bejegyzések:
Anne frank naplója
Csocsó, avagy... 3.rész
Csocsó, avagy... 2.rész
Csocsó, avagy... 1.rész